شهید داود جوانمرد

منتشرشده توسط مدیر سایت در تاریخ

شهید داود جوانمرد

شهید داود جوانمرد

 

شهید داود جوانمرد، متولد ۱۳۴۹ تهران، فرزند اول خانواده است. وی پس از به پایان دوران دبیرستان در رشته علوم تجربی، در سن ۱۶ سالگی به جبهه رفت. او در سال‌های آخر جنگ تحمیلی(حدود سال ۱۳۶۵) تقریباً سه سال در جبهه جنگید. پس از دوران دفاع مقدس، جوانمرد تصمیم گرفت به کردستان برود و با ضد انقلاب بجنگد. در آنجا حدود ۳ سال فرمانده گردان منطقه عملیاتی سقز بود. پس از بازگشت از کردستان در سال ۱۳۷۶ به استخدام رسمی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درآمد؛ وی در این سال ها ابتدا در بخش حراست و سپس در معاونت فنی این سازمان فعالیت کرد. شهید جوانمرد چندی پیش در منطقه حلب سوریه مورد اصابت ترکش‌های خمپاره دشمنان اسلام قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. صبح یکشنبه ششم دی ماه ۹۴ با حضور عموم مردم تهران پیکر مطهر شهید جوانمرد تشییع شده و در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. پیکر مطهر شهید داود جوانمرد نخستین شهید مدافع حرم صدا و سیما از مقابل ساختمان شماره ۴ معاونت فناوری و رسانه‌های نوین تا مسجد بلال صداوسیما تشییع شد و سپس به گلزار شهدای بهشت زهرا(س) جهت انجام مراسم تدفین منتقل شد و طبق وصیتش که خواسته بود در کنار همرزمان شهیدش که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند، به خاک سپرده شود، در قطعه ۴۰ گلزار شهدا تدفین شد.
اختصاصی/ به گزارش خبرگزاری حیات، عباس امیرطاهری افشار از همکاران شهید داود جوانمرد که در معاونت خبر صدا و سیما مشغول به فعالیت است درخصوص این شهید گفت: با داود در زمان جنگ همرزم بودم و توفیقی بود که با وی در لشگر ۱۰ سید الشهداء در گردان قمر بنی هاشم و گردان حضرت علی اکبر(ع) همسنگر باشم.

وی با تشریح خصوصیات بارز اخلاقی شهید داود جوانمرد خاطرنشان کرد: داود همواره تبسم و لبخند درچهره اش موج می زند و همواره در محیط کار با عطوفت و مهربانی با همرزمانش برخورد می کرد و در سلام کردن پیشقدم بود.

امیرطاهری افشار خاطرنشان کرد: شهید جوانمرد همواره در عملیات هایی که حضور داشت، عجله داشت که آن منطقه زودتر آزاد شود . وی در رفتن به خط مقدم و پیشروی به سمت دشمن بی تابی می کرد و توفیق شهادت در دوران دفاع مقدس نصیبش نشد تا اینکه بالاخره در راه دفاع از حریم حضرت زینب(س) در سوریه به آرزوی دیرینه اش رسید.

وی اظهار داشت: وقتی پیکر مطهر شهید جوانمرد را به معراج الشهدا آوردند برای دیدن پیکرش به آنجا رفتم. واقعا چهره ایشان نورانی بود و لبخند همیشگی اش بر لبانش بود. شهید جوانمرد روز آزادسازی جاده حلب به سوریه در شب جمعه به شهادت رسید و پیکرش را در در قطعه ۴۰ شهدا در بهشت زهرا(س) به خاک سپردند.

همرزم شهید داود جوانمرد گفت: داود به هدفش که همان شهادت بود رسید و وظیفه همگان است که با پشتیبانی ولایت فقیه و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: من افتخار می کنم که مدت ۱۵ ماه در جبهه های حق علیه باطل در گردان قمر بنی هاشم و در منطقه کردستان با شهید داود جوانمرد همرزم وهمسنگر بودم.

همکار شهید داود جوانمرد با بیان این که شهدای مدافع حرم ،زنده کننده یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم در راه دفاع از حریم آل الله از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با جانفشانی ها و ایثارگری های خود ثابت کردند که عاشق اهل بیت(ع) هستند.

وی شناخت و تبیین جبهه کفر را از ویژگی های شاخص شهدای حرم ارزیابی کرد و گفت: جریان مقاومت برای همیشه در مقابل نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژ‍یم صهیونیستی خواهد ایستاد چرا که این جریان، اندیشه سیاسی خود را بر مبنای نابودی نظام سلطه طرح‌ ریزی کرده است.

وی با اشاره به روحیه بالای مردم ایران برای دفاع از حرم ائمه (ع)، اظهار داشت: روح آزادگی و شجاعت، از ویژگی های بارز شهداست.

گفتنی است بسیجی شهید داود جوانمرد از همکاران رسمی سازمان صدا و سیما بود که ۲۲ سال سابقه کار داشت .

شهید جوانمرد متاهل بود و از وی دو دختر به نام‌های زینب و صبورا به یادگار باقی مانده است.

همسر این شهید بزرگوار نیز از همکاران رسانه ملی است و در شبکه خبر صداوسیما خدمت می کند.

وصیت نامه :

“بسم ربّ الشّهدا و الصّدیقین
چند کلامی از باب تکلیف شرعی خویش، به عنوان وصیت عرض می‌کنم؛ حال که تاریخ دوباره تکرار گردیده و شمرها و عمرسعدها و حرمله‌ها هل من مبارز می‌طلبند و کمر به ضربه زدن به حریم ولایت بسته‌اند برخود تکلیف دانستیم تا با تمام وجودمان قامت راست کرده تا کمر این حرامیها را بشکنیم و دوباره حسرت نرسیدن به قافله سالار سیدالشهدا (ع) را نخوریم و انتقام حسینیان را از این حرامیها بگیریم که چرا آنان برای تعدی به حریم ولایت شمشیرهای خود را تیز کرده‌اند و می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش نمایند؟!
پس لبیک یا حسین (ع) لبیک یا زینب(س) کلنا عباسک یا زینب (س) خانواده عزیزم، همسر خوبم، هیچگاه نتوانستم آن طور که می‌خواستید در کنارتان باشم ولی امیدوارم قصورها و عذر تقصیرهای حقیر سراپا تقصیر را بپذیرید؛ دختران عزیزم! حجاب را یک اصل جداناپذیر برای خود بدانید تا دل خدا و اهل بیت(ع) از شما راضی باشد و از مادرتان این درس را بگیرید.
برای همه‌تان آرزوی عاقبت بخیری و سلامتی مسئلت می‌کنم؛ از همه همکارانی که در این مدت همکاری حقیر را پذیرفتند ممنونم و از ایشان می‌خواهم دعا کنند که بتوانیم همیشه به نحو احسن به وظایف خود در چهارچوب منویات و فرامین حضرت امام خامنه‌ای قدم برداریم و حقیر را حلال نمایند؛ همیشه گوش بفرمان حضرت امام سید علی خامنه‌ای باشید که تنها راه سعادت در این است.
خیر‌الامور اوسطها؛ امیدوارم شرمنده امام و شهدا نباشیم و بتوانیم در روز جزا سرمان را جلوی حضرت زهرا (س) بالا بگیریم؛ از پدر و مادر عزیزم که برایم زحمت زیادی کشیدند می‌خواهم برایم دعا کنند و حلالم نمایند؛ خدایا از ما قبول بفرما!
کلنا عباسک یا زینب(س) خانم ممنونم که حقیر و نوکر در خانه‌تان را پذیرفتید.”

 

گلزار شهدا


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.