شهید حسام حق نگهدار

منتشرشده توسط مدیر سایت در تاریخ

شهید حسام حق نگهدار

شهید حسام حق نگهدار

شهید حسام حق نگهدار

 

زندگینامه

شهید حسام حق نگهدار یکم شهریور۱۳۳۶ در شیراز و در خانوادهای متدین دیده به جهان گشود وی پس از دوران کودکی دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را پشت سر گذاشت موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و پس از آن وارد خدمت سربازی شد و با زمزمه های انقلاب با همکاری چند تن از دوستان در زیرزمین خانه به چاپ و تکثیر اعلامیه های امام (ره) مبادرت ورزید.

وی پس از پیروزی انقلاب وارددانشگاه شد و موفق به دریافت مدرک لیسانس شد سپس به عضویت سپاه در آمد و به فرمان امام (ره)به یاری رزمندگان اسلام شتافت و با قبول مسوولیت های مهم خدمات شایانی در جنگ ارایه داد و سرانجام ۳/۱/ ۶۷ دراثر استنشاق گازهای شیمیایی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به ملکوت اعلا پیوست

فرازی از وصیت نامه شهید:

«آیا تا به حال حس کرده ای که فاصلۀ بین تو و خدایت یک خاکریز باشد؟ آیا تا به حال این توانایی را در خود حس کرده ای که در یک لحظه پلی بزنی و به آسمانها بپیوندی ؟ آیا می توانی لحظه ای را تصور کنی که دشمن در مولکولهای هوا رسوخ کرده باشد و تو او را نبینی، و خیلی ساده ریه هایت را تصاحب کند. تازه فریاد بکشی، شیمیایی، شیمیایی. بعد در به در دنبال ماسکی بگردی که نمی دانی در کدام سنگر جا گذاشته ای، عزیزترین دوستانت جلوی چشمت دست و پاندازه گیری بزنند و تو کاری نتوانی بکنی. تازه اگر جان سالم به در ببری شب و روز مهمان سرفه های باشی و آن قدر سرفه بکنی که عاقبت یک روز نفس کشیدن از یادت برود.»

 

گلزار شهدا


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.